מצבות שיש: יתרונות וחסרונות

0
13
קרדיט - Canva

אחד החומרים האופציונליים לבניית מצבות הוא שיש. שיש נחשב לחומר טבעי שלא עובר עיבוד ולכן המראה של גוש שיש אחד יכול להיות שונה מהאחר. לעומת מצבות העשויות אבן (כאשר שיש חברון המפרסם הוא בעצם אבן ולא שיש), אחד היתרונות של שיש הוא שאיתו מתקבל עיצוב מצבות יוקרתי יותר. השיש בו משתמשים לבניית מצבות הוא בעיקר שיש טורקי בגוון אפור תכלכל עם עורקים אפורים כהים. יתרון נוסף של השיש הוא עמידות טובה מאוד וצורך בתחזוקה מינימלית. חוזקו מאפשר ליצור ממנו גם מצבות בעלות צורה ייחודית. מצבות שיש לא נפגעות כמעט בכלל מעובש או פטריות ורק מאבדות מעט מהברק שלהן לאחר 10-15 שנה. חיסרון של מצבות שיש לעומת מצבות אבן הוא מחירן הגבוה יותר, ממש בדומה להבדל בין ריצוף אבן לריצוף שיש.

מצבות מאבן טבעית להנצחת אוהבי טבע בנשמתם

אחד האלמנטים החשובים לגבי עיצוב מצבות הוא החומר והצורה מהם תהיה עשויה המצבה. מצבות אבן טבעיות יכולות להגיע  כשהאבן נמצאת בצורתה הטבעית בלי לעבור ליטוש בכלל. יש אפשרות גם לבחור אבן שעברה ליטוש בחלקה התחתון או אבן שעברה ליטוש מלא כך שהוחלקה. עדיין צורתה היא טבעית. לאבן שלא לוטשה בכלל יש יתרון בעמידות שלה. כשהיא במצב זה מדובר על חומר גלם שנמצא כפי שהוא בטבע. האבן אינה חלקה ומבריקה ולכן לא צריך לנקות אותה על בסיס קבוע וגם אם היא עוברת שחיקה כלשהי, זוהי שחיקה זניחה שמתאימה למראה הטבעי. עם זאת, יש לקחת בחשבון שהקמת מצבות אבן טבעית יקרות יותר, גם בשל הכיתוב שלא יכול להיות בחריטה רגילה אלא בהדבקת אותיות מוברגות, הדבקת לוח קרמיקה על האבן או חריטה ומילוי האותיות בעופרת או צבע.

שמירה על מצבה במצב חדש: מה כדאי לדעת?

מטרתה של מצבה היא הנצחת המנוח וגם שמירה על כבודו. לשם כך המצבה צריכה להיות מתוחזקת היטב. כבר בבחירת החומר ממנו תיבנה המצבה יש השפעה על רמת התחזוקה שתידרש. מצבה מאבן מלוטשת כמו אבן חברון תצטרך ניקיון לעיתים תכופות, הסרת כתמים וגם הזמנת חידוש מצבות בשלב מוקדם הרבה יותר לצורך ניקוי מקצועי, ליטוש ותיקונים במבנה המצבה. לעומת זאת מצבה משיש או גרניט כמעט שלא תצטרך תחזוקה או תיקונים. ישנה תחזוקה שתוכלו לעשות בעצמכם באמצעות ניקוי המצבה מאבק והסרת כתמים חדשים או הסרת עובש. להסרת כתמים קשים, תיקון שברים או סדקים תצטרכו להזמין בעל מקצוע בעל ניסיון רב בתחום.

אבן ושיש נפתלי היא חברה המספקת את כל השירותים הנדרשים לבניית מצבות, עיצובן וחידושן. החברה קיימת מ 1951 ומעניקה שירות מקצועי ויחס אישי לכל לקוח. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here