לעצב מחדש את המטבח – הטיפים שיעזרו לכם לעשות את זה בצורה מושלמת

0
513
credit UNSPLASH

מטבח מעוצב חיוני לבית פונקציונלי ואסתטי, בשביל שתוכלו לעשות את זה בצורה הטובה ביותר הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להשיג את המטרה.

החשיבות של פריסה פונקציונלית

כאשר מעצבים מטבח, חשוב לתת עדיפות לפונקציונליות על פני אסתטיקה. אחרי הכל, המטבח הוא אחד החדרים העמוסים ביותר בבית, ופריסה מעוצבת בצורה גרועה יכולה להפוך את הכנת הארוחה והבישול לחוויה מתסכלת.

כאשר מתכננים את פריסת המטבח, קחו בחשבון את "משולש העבודה" – השביל בין המקרר, הכיריים והכיור. באופן אידיאלי, שלוש הנקודות הללו צריכות ליצור משולש, כאשר כל צד בגודל בין ארבעה לתשעה מטרים. עיצוב זה מאפשר תנועה יעילה בין שלושת האזורים העיקריים של המטבח, מה שהופך את הבישול והניקיון לבריזה.

גורם מפתח נוסף בפריסת מטבח פונקציונלית הוא המיקום של מכשירי חשמל ואזורי אחסון. חשבו היכן תשתמשו בכל מכשיר וכלי, והציבו אותם בהתאם גורמים אלו של מיקום נכון הם חלק בלתי נפרד מאותם רעיונות לעיצוב המטבח שיעזרו לכם ליצור את המטבח המושלם.

בעת תכנון פריסת המטבח , חשוב גם לקחת בחשבון את זרימת התנועה. אם המטבח משמש כפינת אוכל, תרצו להבטיח שיש מספיק מקום לאנשים לנוע בנוחות. הימנעו מהצבת רהיטים או מכשירי חשמל באזורים עם תנועה גבוהה, ונסו להוסיף אי או חצי אי כדי ליצור מקום התכנסות טבעי שלא ישבש את זרימת החדר.

כמה אחסון באמת צריך בשביל להפוך את המטבח לפונקציונלי 

כשזה מגיע לעיצוב מטבחים, קל להיסחף עם הטרנדים והגאדג'טים העדכניים ביותר. אבל בעוד שמכשירי הייטק וגימורים מעוצבים עשויים להיות מפתים, הם לא יועילו הרבה אם אין מספיק מקום אחסון כדי לשמור על המטבח מאורגן ונקי מבלגן. כאשר מתכננים את אחסון המטבח שלכם, חשוב להסתכל מציאותית על כמה מקום אתם באמת צריכים.

שיקול חשוב נוסף בעת תכנון אחסון המטבח הוא פריסת הארונות והמגירות . מומלץ לבצע התקנת מגירות עמוקות לסירים ומחבתות, ומדפים מתכווננים כדי להכיל פריטים בגדלים שונים. מדפי מזווה נשלפים יכולים להקל על הגישה לפריטים בחלק האחורי של הארון, בעוד שפתרונות אחסון אנכיים יכולים לעשות שימוש בחלל מבוזבז אחרת.

בחירת ערכת הצבעים הנכונה: 

ערכת הצבעים של המטבח  יכולה לומר הרבה על האישיות  וסגנון העיצוב . צבעים בהירים ונועזים כמו אדום וצהוב יכולים לשדר תחושה של אנרגיה וחיוניות, בעוד שגוונים קרירים יותר כמו כחול וירוק יכולים ליצור אווירה שלווה ומרגיעה יותר. צבעים ניטרליים כמו לבן ואפור פופולריים בזכות הרבגוניות והמשיכה הנצחית שלהם.

בעת בחירת ערכת צבעים למטבח , חשוב לקחת בחשבון הן את ההעדפות האישיות והן את הסגנון הכללי של הבית. אם יש לכם בית מודרני ומינימליסטי, אולי כדאי שתבחרו בערכת צבעים אלגנטית ומונוכרומטית בגוונים של שחור, לבן ואפור. אם אתם מעדיפים סגנון מסורתי יותר, גווני אדמה חמים כמו חום ובז' יכולים ליצור אווירה נעימה ומזמינה.

שיקול חשוב נוסף בבחירת ערכת צבעים למטבח הוא הגודל והפריסה של החלל . אם יש לכם מטבח קטן, צבעים בהירים ונייטרליים יכולים לעזור ליצור אשליה של יותר מרחב, בעוד שצבעים נועזים וכהים יכולים לגרום למטבח גדול יותר להרגיש אינטימי ונעים יותר.

שילוב נגיעות אישיות: איך להפוך את המטבח לייחודי 

המטבח  צריך להיות יותר מסתם חלל פונקציונלי – הוא צריך להיות השתקפות של הסגנון והטעם האישי . אחת הדרכים הטובות ביותר להפוך את המטבח  לייחודי  היא לשלב נגיעות אישיות המשקפות את האישיות. בין אם זה הצגת יצירות האמנות האהובות או הוספת כתם צבע עם אביזרים תוססים, יש אינספור דרכים להחדיר למטבח את הטעם האישי של כל אחד.

המאמר בשיתוף : EasyTap  עולם של ברזים לבית

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here