החלטות שכדאי לקבל לפני שיפוץ בחדר האמבטיה

0
3655
החלטות שכדאי לקבל לפני שיפוץ בחדר האמבטיה

חדר האמבטיה הוא אחד החדרים שתופסים את מירב תשומת הלב בבית. זהו חדר "סטרילי" בו אנו מתנקים, מתפנקים ונהנים מרגעים של רוגע במהלך השגרה הלוחצת. אז אם כבר החלטתם לשדרג את חווית הרחצה ולשפץ את חדר האמבטיה בבית, כדאי שהמלאכה תבוצע באופן מושכל ולאחר קבלה של מספר החלטות חשובות שעליהן נעמוד בשורות הקצרות שלפניכם.

בחירת ומיקום האלמנטים בחדר האמבטיה

שיפוץ חדר האמבטיה הוא הזדמנות מעולה להפוך את החדר הזה לנוח, יעיל ומפנק יותר עבורכם וזאת ע"י בחירה נכונה של כל האלמנטים שיהיו בו ומיקומם האופטימלי. לרשותכם אפשרויות בחירה רבות שכוללות מקלחונים, אמבטיות (או למשל, אמבטיון), שירותים וכיורים מסוגים שונים. הבחירה היא למעשה "בלתי הפיכה" שכן השיפוץ הבא יעשה בתקווה רק בעוד מספר שנים רב, אם בכלל. לכן, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות לפני קבלת ההחלטה:

  • כיצד אתם רוצים שחדר האמבטיה יראה בסוף השיפוץ? – כאמור, כיום מגוון האפשרויות רחב ותוכלו לעצב את החדר בדיוק כפי שתמיד חלמתם. כל מה שצריך זה פשוט להחליט. למשל, האם אתם מעוניינים באמבטיית שיש ענקית על חשבון מקום לכיור והשירותים? או האם דווקא כיור עם דלפק גדול זה מה שמעניין אתכם? ואין לכם בעיה להסתפק במקלחון פינתי קטן? ומה לגבי המראה, אמצעי התלייה, הסבוניות ושאר האביזרים הנלווים?
  • מה יהיה תפקוד וצורת האלמנטים? – לא רק עניין העיצוב חשוב כאשר מחליטים על שיפוץ האמבטיה, אלא גם נוחות השימוש. לצורך העניין תוכלו לבחור למשל באמבטיון שמשלב אמבטיה עם מקלחת לפי הצורך, באמבטיה שיכולה להיות צרה או רחבה (כמו ג'קוזי) ועוד. הקדישו מחשבה גם לשיבוץ אביזרי אמבטיה שיתאימו למשימות השונות, כגון מוטות אחיזה נוחות ויפות, השארת מקום למפזר חום איכותי וכו'
  • האם חדר האמבטיה יתאים לצרכי כל הדיירים לאורך הזמן? – בחרו את האלמנטים בחוכמה תוך ראייה עתידית ארוכת טווח. השנים יעברו ואולי תצליחו לשמור על חדר האמבטיה יפה וחדש, אך הצרכים שלכם ישתנו וחשוב לקחת את העניין בחשבון. כך למשל, חשוב שהאמבטיה תותאם לילדים הקטנים גם כשיגדלו, וכמובן שתתאים גם לאנשים מבוגרים בצורה נוחה ובטוחה.

בטיחות ונוחות תחזוקה

שיקולים נוספים שחשוב להחליט לגביהם הם כיצד למנוע התזת מים אל מחוץ לאמבטיה עצמה, דבר שעלול לגרום לרטיבות עם הזמן. לשם כך יש לתכנן היטב את האמבטיה או המקלחון ואף למנוע מצב בו יש לצעוד אל עבר קולבי המגבות ולטפף מים בכל עבר – זהו גם עניין בטיחותי שימנע החלקות מסוכנות.

דבר נוסף שרבים אינם נותנים עליו את הדעת זהו נושא פתחי הביוב. מקלחת היא פעמים רבות מקום בו מתאספים ומצטברים מים, בין אם תוך כדי הרחצה (בעיקר עם ילדים) ובין אם תוך כדי פינוי נוזלי ה- "ספונג'ה" כחלק מניקיונות הבית. שימו לב שקיים פתח ביוב אחד שאותו ניתן לפתוח בקלות וכי הוא ממוקם קרוב לאמבטיה ורחוק מהארון, לשם נוחות גריפת המים.

ריהוט ואמצעים משלימים

על מנת שתהיו שבעי רצון מהשיפוץ שלכם, עליכם להחליט גם כיצד לשלב פרטי ריהוט מתאימים ואמצעי משלימים שיעזרו להקנות לחדר את המראה הנדרש. כיום ניתן לבחור ארונות חדר רחצה שעשויים מעץ מלא או לחילופין, חומרים אחרים שצבועים בצבעי אפוקסי אטומים למים. הצבעים צריכים להשתלב בצורה טובה עם צבעי האמבטיה, השיש של הכיור וכמובן עם צבעי הברזים שבחרתם (עתיק, מודרני).

מעבר לזאת קיים עוד מגוון רחב של אביזרי אמבטיה להשלמת המראה הכללי הנדרש כך שחדר האמבטיה החדש שלכם יראה אלגנטי להפליא. למשל, מברשת לאסלה דקורטיבית, דיספנסרים מעוצבים, מדפי זכוכית שקופה, חלבית או מודפסת, מראות מגדילות לגילוח ועוד. את כל אלה תוכלו למצוא אצל ספק אביזרים מוביל תוך קבלת ייעוץ לגבי הסוג שיתאים הכי טוב לחדר האמבטיה המחודש שלכם, הן מבחינה עיצובית והן מבחינה פונקציונאלית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here