מתלבטים אם לקנות או לשכור דירה? כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם

0
45
קרדיט - Canva

זוגות צעירים רבים מבקשים לקחת את המשכנתא המקסימלית כדי לקנות דירה. מבחינתם זהו החלום וצריך להגשים אותו בכל מחיר. חשוב לשים לב היטב לתנאים המוצעים לכם ולגובה המשכנתא שתצטרכו לשלם אם תקנו דירה. כאשר המשכנתא מהווה כרבע מתוך סך ההכנסה עדיף לחכות עוד ובינתיים לשכור דירה. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שבשכירת דירה יתכן שתוכלו לגור בדירה נוחה ובאזור מרכזי יותר מאשר אם הייתם רוכשים דירה. ניתן למשל למצוא דירות בחולון להשכרה שהן מרווחות ונוחות ובמחירים סבירים, במיוחד בהשוואה לרכישת דירות באותו אזור. חשוב בכל מקרה לזכור שרכישת דירה אינה האופציה הטובה ביותר בכל מצב ולפעמים עדיף לחכות עוד ובינתיים לשכור דירה.

למה חשוב לשים לב בחיפוש דירות להשכרה?

מחירן הגבוה של דירות וההשקעה העצומה וארוכת הטווח שיש לעשות מביא לכך שרבים שוכרים דירה במקום לקנות. דירות להשכרה כבר אינן רק פתרון עבור סטודנטים וצעירים אלא גם עבור משפחות. בהתאם לכך יש היום היצע של דירות גדול ומגוון יותר. כאשר אתם מחפשים דירה להשכרה החליטו קודם כל מה התקציב שלכם. חשוב לבדוק כמה דירות ולא לקחת את הראשונה. כך, אם אתם מחפשים דירות בחולון להשכרה עשו סיבוב בכמה דירות. החליטו מראש גם על גודל ומספר החדרים המתאים לכם ועל התנאים החשובים לכם, למשל שתהיה באזור מתאים לילדים או דווקא באזור מרכזי. חשוב לבדוק את הדירה היטב, רצוי בליווי מתווך. אמנם זו לא קניה אך גם בתור שוכרים לא תרצו לגור בדירה עם רטיבות או בעיות שונות.

חוזה שכירות- על מה להקפיד?

עניין החוזה בין המשכיר לשוכר הוא חשוב לשני הצדדים. בחוזה חשוב לכלול את תאריך החתימה על החוזה, מועד הכניסה ומועד היציאה. חשוב לציין גם את מועד התשלום. אם התשלום הוא בשיקים והם שולמו מראש רשמו את מספרי השיקים. כדאי גם להחליט על הדרך בה נוהגים אם השוכר מעוניין לסיים את השכירות לפני המועד המתוכנן, כאשר מבחינת השוכר עדיף לקבוע על מועד הודעה מראש, למשל 90 יום, כשהודעה במועד זה לא תחייב אותו למצוא שוכר אחר במקומו. דבר נוסף שיש לציין הוא ליקויים בדירה שידוע עליהם. רבים מחפשים דירות בחולון להשכרה או בערים אחרות במרכז שהן לא חדשות כדי שמחירן יהיה נמוך יותר אך בדירות כאלה יכולים להיות ליקויים וכדאי שהדבר יצויין בחוזה.

יעל אדמוב היא מתווכת נדל"ן בעלת ניסיון וידע רב בתחום. היא מובילה עסקאות אלה במקצועיות רבה, בשמירה על הגינות ועל יחס אישי לכל לקוח. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here